Europejskie Fundusze - Program Regionalny Europejskie Fundusze - Program Regionalny Dolny Śląsk Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Trendy & Nowości

Czekoladowa porcja

Czekoladowa porcja

Szanowni pogromcy czekoladowych doznań! Zapewne niejeden już raz trapiła was czekoladowa rozterka – czy skusić się na tabliczkę, czy tylko jedną kosteczkę? Co zrobić aby było smacznie i zdrowo i nie walczyć później ze słodkimi, pustymi kaloriami. Ile zjeść, żeby poczuć rozkosz w ustach, wzbogacając przy tym zdrowotnie nasz organizm?

Naukowcy przekonują, że najlepsza dawka to ok. 30 gramów czekolady dziennie. Porcja może wahać się w zależności od rodzaju czekolady, ilości masy kakaowej (im większa, tym lepiej) oraz zawartości tłuszczów i cukru. Zdecydowanie lepiej postawić na jakość, zmniejszając przy tym spożywaną ilość. Tak niewielka porcja może zdziałać naprawdę wiele! Jedzenie czekolady sprawia nam wielką przyjemność, a przy tym niweluje stres, wzbudza dobre emocje, hamuje apetyt i przyspiesza metabolizm.

Choć czekolada sama w sobie ma dużo zalet, to warto jeszcze trochę ich dodać, wzbogacając ją suszonymi owocami i orzechami. Taka kompozycja bardzo dobrze sprawdzi się jako deser czy przekąska i korzystnie zadziała, zwłaszcza tuż po ciężkim wysiłku, dostarczając nam energię i pobudzające do życia endorfiny.

 

Chętnie podzielimy się z wami ciekawostkami o czekoladzie i jej składzie, zwłaszcza cukrach czy tłuszczach. To już w przyszłym tygodniu.

AP

11 October 2019
Facebook Google+ Linkedin Twitter